Interview Volunteering in the Czech Republic

Many people nowadays decide to spend some time abroad after they finished school or during their studies. The possibilities are endless and the list of countries one can travel to is getting longer and longer. So why does someone decide not to travel to Australia but instead to spend a year as a volunteer in the Czech Republic?In the following interview you will hear about the reasons David had to choose the Czech Republic and what experience he had in his year there.

Ein Beitrag von Theresa Bizer.

Tandem Teaching
Interview Volunteering in the Czech Republic

Über Seminarproduktion

In Seminaren an der PH-Freiburg lernen Studierende das Radiomachen. Die Produktionen finden im Tandem mit KollegInnen aus den Fachwissenschaften oder solo von MedienpädagogInnen statt. Diese Produktionen verschwinden nicht in Schubladen sondern gehen on Air und bereichern unser Programm. Ausgestrahlt werden die Beiträge je nach Inhalt in der jeweils passenden Sendung.